Thursday, April 1, 2010

Aku Beristikharah...

                                                    

                                                      Aku beristikharah Ya Allah,
Kesuburan benih kerinduan itu,
Menitipkan debu-debu suram,
Bila Hati makin hampir,
Mencapai cinta sebelum RedhaMu...

Aku di jurang tandus cahayaMu,
Kelalaian menapis segala rindu,
Pada Dia yang harus dituju,
Menyemarakkan lagu rintihan jiwa,
Yang menanggung gunung kecintaan...

Aku beristikharah Ya Allah,
Saat cinta datang berganda,
Dalam diri rasa itu bermusafir,
Menyinggah lalu mengintai tabir,
Dalam memilih destinasi kehidupan,

Aku berjalan atas titian takdir,
Bergetar di penghujung dermaga,
Tatkala dua tangan menghulur impian,
Aku tersepit, tersungkur bersujud,
MengharapMu papah ke tepian,

Saat tahmid dan tasbih menyapa,
Menggetarkan rona-rona cinta,
Aku kembali tersungkur,
Menyembah kekesalan menadah keinsafan,
Menyemai kembali rasa yang pernah hilang...

0 comments:

Post a Comment